Kosár

Nincsenek termékek a kosárban.

Távvásárlási jog és visszatérítési feltételek

Távvásárlás (online vásárlás) esetén a fogyasztónak joga van 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől és visszaküldeni a terméket a vásárlás vagy az áru, illetve digitális tartalom átvételének napjától számítva.

Az elállási jog gyakorlásához a fogyasztónak egyértelmű nyilatkozattal e-mailben a [email protected] címre kell tájékoztatnia a szolgáltatót az elállási döntéséről.

A fogyasztó letöltheti az elállási nyomtatványt a weboldalról és a határidőn belül elküldheti a szolgáltatónak, vagy küldhet bármilyen egyértelmű nyilatkozatot, amelyből világosan kitűnik, hogy eláll a szerződéstől. A fogyasztó időben tette meg az elállási nyilatkozatot, ha azt a szerződéstől való elállásra meghatározott határidőn belül elküldte. A számla vagy egyéb releváns dokumentum másolatát is mellékelni kell.

Ha a fogyasztó már megkapta az árut vagy az anyagi hordozón szállított digitális tartalmat és eláll a szerződéstől, azt a kapcsolódó csomagolással és dokumentációval együtt késedelem nélkül vagy legkésőbb a szerződéstől való elállás bejelentésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenie a szolgáltatónak. A fogyasztó időben küldte vissza az árut, ha azt a 14 napos visszaküldési határidő lejárta előtt elküldte. Az áru visszaküldésének közvetlen költségeit a fogyasztó viseli.

MIKOR NEM ÁLLHAT EL A FOGYASZTÓ A SZERZŐDÉSTŐL?

Minden tőlünk vásárolt árut vissza lehet küldeni. Kivételt képeznek azok az áruk, amelyek:

Ha ajándék vagy környezetbarát csomagolást választ áruihoz, az ajándék vagy környezetbarát csomagolási szolgáltatásra vonatkozó szerződéstől már nem állhat el attól a pillanattól kezdve, hogy az árut becsomagolják és a szolgáltatást nyújtják. Felhívjuk figyelmét, hogy a rendelés leadása után azonnal becsomagoljuk az árut.

Ajándék csomagolású áruk esetén sem lehet elállni a szerződéstől attól a pillanattól kezdve, hogy az árut már becsomagolták Önnek. Emlékeztetjük, hogy törvény szerint Ön jogosult az áru alacsonyabb értékére is a megváltozott tulajdonságok és funkcionalitás miatt. Ilyen esetben csak arányos összeget térítünk vissza.

ELÁLLÁS ESETÉN

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a szolgáltató minden beérkezett kifizetést visszatérít a szállítási költségek kivételével, késedelem nélkül és minden esetben legkésőbb a szerződéstől való elállás bejelentésének kézhezvételétől számított 14 napon belül.

A beérkezett kifizetéseket ugyanazzal a fizetési móddal térítjük vissza, amelyet a rendelés leadásakor használtak. Utánvételes fizetés esetén a fogyasztónak meg kell adnia bankszámlaszámát az elállási nyomtatványon, amelyre a visszatérítés történik.

Az eladónak joga van visszatartani a visszatérítést, amíg a visszaküldött árut meg nem kapja, vagy amíg bizonyítékot nem szolgáltatnak arra, hogy a fogyasztó elküldte a terméket az eladónak.

A fogyasztó felelős az áru értékcsökkenéséért, ha az értékcsökkenés olyan magatartás eredménye, amely nem feltétlenül szükséges az áru természetének, jellemzőinek és működésének megállapításához, ezért a felhasználónak ajánlott biztosítani, hogy az áru használatlan, sértetlen, változatlan mennyiségű és eredeti csomagolásban legyen (utóbbi különösen az áru visszaküldési folyamat során történő károsodás elleni védelme érdekében). Mivel azt szeretnénk, hogy az elállási eljárás a lehető legzökkenőmentesebb legyen és elkerüljük a visszatérítés csökkentését, rövid listát készítettünk azokról a dolgokról, amelyekre figyelni kell távvásárláskor:

Az áru értékcsökkenése, amelyet használtak (az áru természetének, tulajdonságainak és működésének meghatározásához szükséges teszt határain túl), az áru normál kiskereskedelmi árának bizonyos %-a ezeknek az áruknak a vásárlási napján: abban az esetben, ha az áru károsodása a felhasználó részéről történt okokból (pl. hogy az áru vagy az értékesítési készlet komponensei sérültek, megváltozott mennyiségben vagy minőségben, nem eredeti vagy sérült csomagolásban), az eladó jogosult a felhasználótól az áru teljes kárának megtérítését követelni a polgári jogi felelősség alapelveivel összhangban. A felhasználó felelőssége az áru értékcsökkenésének megfizetéséért elérheti az áru teljes normál kiskereskedelmi árának összegét ezeknek az áruknak a vásárlási napján, az értékcsökkenés mértékétől függően, amelyet egyedileg határoznak meg minden egyes esetben az áru jogosult beszállítói és szolgáltatói.

RENDELÉS TÖRLÉSE

Az online rendeléseket a fogyasztó további költségek nélkül törölheti addig, amíg nem kap e-mailt arról, hogy a rendelést már kiszállították a Maneks plus doo csomagolóközpontjából. A rendelés törlésének bejelentése kizárólag e-mailben lehetséges a [email protected] címen.

A felhasználó a rendelés leadásától számított 2 órán belül e-mailben vagy telefonon törölheti a rendelést.

Az e-mailben a következő információkat kell megadni:

Az üzenet címében: Rendelés törlése

Az üzenet tartalmában: a) termék neve vagy rendelési szám b) ügyfél vezeték- és keresztneve c) ügyfél címe

GARANCIA ÉS ANYAGI HIBÁK

A garancia a Szlovén Köztársaság területén érvényes.

A garancia minden olyan kötelezettség, amelyet a gyártó (a továbbiakban: a garanciát vállaló) az áru megfelelőségének kötelező garanciája alapján az eladó törvényes kötelezettségein túl a fogyasztóval szemben vállal, és amellyel arra kötelezi magát, hogy a fogyasztó számára ingyenesen megjavítsa vagy kicserélje az árut, vagy visszatéríti a vételár egy részét vagy egészét, amikor az áru nem felel meg a specifikációnak vagy nem rendelkezik a garancialevélben vagy a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően elérhető vonatkozó reklámüzenetben meghatározott tulajdonságokkal.

A garancia jogilag kötelező a garanciát vállalóra a garancialevélben és a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően elérhető kapcsolódó reklámüzenetekben meghatározott feltételek szerint.

A garanciát vállaló garantálja a termék minőségét és hibátlan működését a garanciális időszakban, feltéve, hogy azt rendeltetésszerűen és a mellékelt utasításoknak megfelelően használja.

A garanciális időszak a termék fogyasztóhoz való szállításának napján kezdődik.

Ha a kötelező garanciával ellátott áru nem felel meg a specifikációnak vagy nem rendelkezik a garancialevélben vagy reklámüzenetben meghatározott tulajdonságokkal, a fogyasztó először a hibák elhárítását kérheti. Ha a hibákat nem hárítják el összesen 30 napon belül attól a naptól kezdve, amikor a gyártó vagy jogosult szerviz megkapta a fogyasztótól a hibák elhárítására vonatkozó kérelmet, a gyártónak a fogyasztó számára ingyenesen azonos, új és hibátlan áruval kell helyettesítenie az árut.

Az előző bekezdésben említett időszak meghosszabbítható a javítás vagy csere befejezéséhez szükséges minimális időre, de legfeljebb 15 napra. A meghosszabbított időszak meghatározásakor figyelembe kell venni az áru természetét és összetettségét, a megfelelőség hiányának természetét és súlyosságát, valamint a javítás vagy csere befejezéséhez szükséges erőfeszítést. A gyártó tájékoztatja a fogyasztót azon napok számáról, amelyekkel az időszak meghosszabbítható, és annak meghosszabbításának okairól az előző bekezdésben említett időszak lejárta előtt. Ha a gyártó nem javítja meg vagy cseréli ki az árut újjal az időszakon belül, a fogyasztó kérheti a gyártótól a teljes vételár visszatérítését vagy a vételár arányos csökkentését.

Ha a fogyasztó a vételár arányos csökkentését kéri, a vételár csökkentése arányos legyen a fogyasztó által kapott áru értékcsökkenésével ahhoz az értékhez képest, amellyel az áru rendelkezett volna, ha megfelelő lett volna.

A fentiek ellenére a fogyasztó kérheti a befizetett összeg visszatérítését a gyártótól, ha a megfelelőség hiánya az áru szállításától számított 30 napnál kevesebb időn belül következik be.

A gyártó új garancialevelet ad ki a kicserélt áruhoz vagy az áru jelentős részéhez, amelyet újjal cseréltek ki.

A gyártó vagy jogosult szerviz biztosíthatja a fogyasztó számára hasonló áruk ingyenes használatát a kötelező garanciával ellátott áruk javítása során.

Ha a gyártó nem biztosít a fogyasztó számára helyettesítő árut ideiglenes használatra, a fogyasztónak joga van kártérítést követelni az áru használatának lehetetlensége miatt elszenvedett kárért a javítás vagy csere kérésének pillanatától azok végrehajtásáig.

A hibák javításában vagy új áruval való helyettesítésben felmerülő anyag-, alkatrész-, munka-, átviteli és szállítási költségeket a gyártó fizeti.

Az az időszak, amelyben a gyártó fizetős javítást, áru karbantartását, alkatrészeket és kiegészítőket biztosít Önnek, legalább 3 év a garanciális időszak lejárta után.

Otthoni javítások nem lehetségesek a modern szervizberendezések összetettsége és nem hordozhatósága, valamint az alkatrészek elérhetősége miatt (kivéve a fehér áruk).

Az eladó nem minősül arra, hogy technikai értékelést adjon a lehetséges hibákról, ezért nem dönthet a termék cseréjéről a jogosult szervizközpont véleménye nélkül a hibában.

A garancia nem vonatkozik az egyes áruknál meghatározott garanciakártyában meghatározott esetekre.

TÉNYBELI HIBA

Az anyagi hiba, azaz amikor a termék nem rendelkezik a használatához szükséges tulajdonságokkal vagy nem rendelkezik más megállapodott tulajdonságokkal, kizárólag az eladótól követelhető. Négy jog közül választhat.

Így kérheti:

A hibát a hiba felfedezésének napjától számított két hónapon belül, de legkésőbb a termék átvételének napjától számított két éven belül kell bejelentenie az eladónak. Annak, hogy ki köteles bizonyítani a hiba meglétét, ha az eladó nem ért egyet vele, az függ attól, hogy mikor panaszkodott a termékre az eladónál.

Ha az átvételtől számított első hat hónapon belül panaszkodott a termékre, az eladónak kell bizonyítania, hogy a fogyasztó panasza indokolatlan, azaz hogy a termék nem hibás.

ÁRU MEGFELELŐSÉGÉNEK HIÁNYA

Az eladónak a szerződésnek megfelelően kell szállítania az árut a fogyasztónak, és felelős minden olyan meg nem felelésért, amellyel az áru a szállítás időpontjában rendelkezett.

Mikor van meg nem felelés?

Az áru különösen akkor nem felel meg az adásvételi szerződésnek, amikor (szubjektív követelmények):

A fentiek mellett az áru akkor is nem megfelelő, amikor (objektív követelmények):

A Vevő elállási nyilatkozatot e-mailben nyújthat be a [email protected] címre. A Vevő e-mailben kapja meg az elállási nyomtatványt, miután korábban üzenetet küldött a szerződéstől való elállás kérelmével, és ha a Vevőnek még mindig van erre joga.

SZÁLLÍTÁSI GARANCIA

Ha a Vevő olyan terméket kapott, amely a szállítás során megsérült vagy nem egyezik a leadott rendeléssel, a hibát a szállítástól számított 48 órán belül kell bejelenteni. A Vevőnek a csomag (ahol a címke is látható) és a kapott termék fényképét kell elküldenie e-mailben a [email protected] címre, amelyen a károsodás vagy tartalom egyértelműen látható.

A kérelmet prioritásként dolgozzuk fel a lehető legrövidebb időn belül és megszervezzük a helyettesítő termék szállítását. A késedelmes kérelmeket termékreklamációként kezeljük.

MŰSZAKI TERMÉKEK GARANCIÁJA

A vevő 12 hónapos garanciát érvényesíthet a kínálatunkból származó műszaki cikkekre és elektronikus eszközökre. A garancia az áru átvételének napjától fut. A vevő a garanciát a Fogyasztóvédelmi törvény 19. cikke szerint érvényesítheti a számla alapján, amely garancialevélként szolgál.

A társaság fenntartja a jogot a garancia megtagadására, ha a követelést nem kíséri számla, vagy ha a számla olvashatatlan vagy egyébként hiányos.

A garancia nem vonatkozik:

Azokat a termékeket, amelyekre a vevő garanciát érvényesít, meg kell vizsgálni, ezért a garanciaigényhez mellékelni kell a hibát bemutató fényképeket vagy videókat. Szükség esetén kérjük a vevőt, hogy küldje vissza nekünk a terméket vizsgálatra.

Ha a garanciaigényt jóváhagyják, új terméket biztosítunk, és a vevőnek joga van kérni a reklamált termék javítását is, megjegyezve, hogy a javítási időszak hosszabb, mint az új termék szállítási időszaka. Ha a javítás több mint 45 napig tart, a terméket újjal cseréljük ki, vagy ha ez nem lehetséges, teljes mértékben visszatérítjük a termék vételárát.

Az eljárás összefoglalása megtalálható a weboldal alján található Panaszok és cserék fülön.

FIGYELMEZTETÉS: A Maneks Plus doo csak az Internetes oldalon keresztül vásárolt termékeket tartalmazó szállítmányok visszaküldését fogadja el. Minden magánszemély által küldött szállítmányt, amely nem tartalmaz tőlünk vásárolt termékeket, a feladó költségére visszaküldjük.